خدمات ایزو و ایران کد

ایران کد

ایران کد شناسه ملی کالاها و تولیدات داخلی است که با این شناسه که مانند یک بارکد می باشد در این طبقه بندی نظام مند شناخته می شوند . در حقیقت ایران کد ، شناسنامه ملی کالاهاست .
اخذ ایران کد سبب شفافیت بازار و شفافیت مالی شده است و امکان رهگیری کالا و تولیدات را میسر می سازد .ثبت نوول راهنمای شما در خصوص اخذ ایران کد و ایزو می باشد.

اخذ ایران کد به نام مدیر و یا شرکت اصلی اخذ می شود . پیشنهاد کارشناسان موسسه ثبت نوول به نام مدیر نکردن ایران کد محصول می باشد . زیرا در صورت تغییرات در مدیریت شرکت و یا کم شدن فعالیت وی صلاح نیست که ایران کد به نام مدیر شرکت اخذ شود .
مدیر عاملی که ایران کد به نام وی گرفته می شود می تواند کد را به دیگر شرکتها واگذار کرده و بدین صورت از کد سواستفاده کند . پس با این مواردی که گفته شد ریسک به نام مدیرکردن ایران کد بسیار بالااست و بهتر است ایران کد را به نام شرکت اخذ کرد.
بعد از دریافت ایران کد باید ایران کد را برای اخذ تمام محصولات پر فروش خود اقدام کرد تا این محصولات باعث شود شرکت را با تنوع محصولات بشناسند . حتی می توان ایران کد را برای محصولات پر متقاضی و پر فروش شرکت اخذ کرد .
شرکت هایی که در خارج مشغول هستند و اقدام به اخذ نمایندگی و شعبات در ایران کرده اند و محصولات خود را در بازار ایران تبلیغ می کنند و آن را به فروش می رسانند نیز می توانند در زمینه فعالیت های خود اقدام به اخذ ایران کد کنند .
این امکان در صورتی امکان پذیر است که شرکت خارجی با عقد یک قرارداد رسمی نمایندگی خود را به نمایندگی قانونی خود در ایران به صورت قانونی واگذار کرده باشد.

ایران-کد

مزایای دریافت ایران کد

  • داشتن ایران کد (بارکد) راه خوبی برای جلوگیری از قاچاق کالا است
  • شناسنامه دار کردن کالاهای اصل و با کیفیت داخلی و حمایت از تولید داخلی
  • زبان مشترک برای خواندن اصالت و شناسنامه کالاها
  • زمینه سازی جهت ایجاد حافظه اجتماعی و بستر اطلاعاتی به منظور انسجام عناصر مدیریت زنجیره تامین کالا و خدمات
  • زمینه ساز حضور در عرصه دیجیتال مارکتینگ
  • قابلیت ارتباط با سیستم های کدینگ بین المللی
  • معرفی و شناسایی منابع ساخت و توزیع کالا
  • زمینه ساز توزیع گسترده برای تولید کنندگان و توزیع کنندگان
  • زمینه ساز معرفی و تبلیغ گسترده منطقه ای و جهانی محصولات
  • کاهش هزینه های توزیع، فروش و عملیات

مدارک مورد نیاز برای دریافت ایران کد

مدارک لازم برای ثبت ‌نام در نظام ملی ایران‌ کد (irancode.ir) برای دریافت بارکد داخلی و بین المللی (gs1.org) شامل دو نوع اشخاص حقوقی و اشخاص حقیقی است که در ادامه هر دو نوع آن را بررسی نموده ایم.

اشخاص حقوقی

  1. آگهی ثبت شرکت
  2. روزنامه رسمی و آخرین تغییرات (دارای اعتبار)
  3. پروانه بهره‌ برداری (برای شرکت های تولیدی) در صورتیکه درحال طی مراحل اداری هستید ارائه جواز تاسیس کافی است. در غیر اینصورت باید فرم تعهد نامه را مبنی بر تحویل جواز تاسیس یا پروانه بهره برداری در کوتاهترین زمان ممکن را امضاء و ایمیل کنید.
  4. جواز ساخت (شرکت‌های تولید مواد غذایی، دارویی و بهداشتی آرایشی)
  5. کارت بازرگانی (برای وارد کنندگان و صادر کنندگان)
  6. کارت ملی مدیر عامل
  7. فیش واریزی هزینه‌ های ثبت نام به حساب مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران (با توجه به صدور پیش فاکتور الکترونیکی، باید پس از تکمیل اطلاعات و اتمام ثبت نام بصورت فکس و یا ایمیل برای متقاضی ارسال گردد)
  8. آگهی ثبت برند و علامت تجاری برای توزیع‌ کنندگان کالا، در صورتیکه از برند یا همان علامت تجاری استفاده می کنید که ثبت نشده است می توانید از طریق سامانه راهبری علائم تجاری (سرعت) نسبت به ثبت برند نیز اقدام نمایید.

البته در صورتیکه نمی خواهید نام تجاری یا برند شما در کد کالاهایتان ثبت شود، این گزینه نیز الزامی نیست، در اینصورت در نام کالایی که به ایران کد متصل است نام تجاری یا برند شما ذکر نخواهد شد.

اشخاص حقیقی

  1. پروانه کسب (برای اعضای صنوف)
  2. پروانه بهره‌ برداری (برای تولیدکنندگان عضو وزارت صنایع) در صورتیکه درحال طی مراحل اداری هستید ارائه جواز تأسیس کافی است در غیر اینصورت باید فرم تعهدنامه مبنی بر تحویل جواز تأسیس یا پروانه بهره برداری در کوتاهترین زمان ممکن را امضاء و ایمیل کنید.
  3. کارت ملی صاحب جواز کسب یا پروانه بهره‌ برداری
  4. آگهی ثبت علامت تجاری (برند) برای توزیع‌ کنندگان کالا، در صورتیکه از برند یا همان علامت تجاری استفاده می کنید که ثبت نشده است می توانید از طریق سامانه راهبری علائم تجاری (سرعت) نسبت به ثبت برند نیز اقدام نمایید.
    البته در صورتیکه نمی خواهید نام تجاری یا برند شما در کد کالاهایتان ثبت شود، این گزینه نیز الزامی نیست، در اینصورت در نام کالایی که به ایران کد متصل است نام تجاری یا برند شما ذکر نخواهد شد.
  5. پروانه ساخت (تولیدکنندگان مواد غذایی، دارویی و بهداشتی آرایشی)
    تذکر: توزیع‌ کنندگان اقلام فوق (دارای برند) ملزم به ارائه پروانه ساخت تولید کننده کالا به همراه موافقت ایشان مبنی بر درج شماره پروانه ساخت بر روی بسته‌ بندی محصولات مذکور می باشند.
  6. فیش واریزی هزینه‌ های ثبت نام به حساب مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران (با توجه به صدور پیش فاکتور الکترونیکی، باید پس از تکمیل اطلاعات و اتمام ثبت نام بصورت فکس و یا ایمیل برای متقاضی ارسال گردد)
  7. کارت بازرگانی (برای وارد کنندگان و صادر کنندگان)

ایزو

سازمان ایزو که مقر آن در شهر ژنو سوییس می باشد، یک سازمان غیردولتی بین المللی می باشد که در سال ۱۹۴۷ تاسیس شد. در حال حاضر ۱۵۷ کشور دنیا که ایران نیز جزوشان است عضو آن می باشند. امروزه استانداردهای ایزو بسیار حائز اهمیت می باشند تا آنجا که شرط بسیاری از مبادلات بازرگانی در سطح بین المللی می باشند. این سازمان به ترویج بین المللی استانداردهای صنعتی و اقتصادی می پردازد تا تبادلات صنایع و حرفه های مختلف را در یک راستا هماهنگ سازد. سازمان بین المللی استاندارد سازی با اینکه یک سازمان غیردولتی می باشد، به دلیل اینکه استانداردهای آن تبدیل به قانون می شود از اکثر سازمان های دولتی قدرت بیش تری دارد. ایزو مجموعه ای از توسعه دهنده استانداردها است که کلیه فعالیت های تولیدی و خدماتی را شفاف سازی می کند. به نحوی که تمامی مراحل کار برای تولید کننده و مصرف کننده مشخص باشد. ایزوها انواع مختلف دارند که شاید بیش تر از همه نام ایزو ۹۰۰۱ را شنیده باشید. هرکدام از ایزوها بیانگر معنی خاصی هستند.

ایزو

اخذ ایزو

 

سایت سازمان استاندارد ایران به آدرس isiri.gov.ir می باشد که با مراجعه به آن می توانید اطلاعات لازم را کسب نمایید. توجه داشته باشید نگه داری ایزو بسیار سخت تر از اخذ آن است. پس از گرفتن ایزو به منظور افزایش آگاهی می بایست جلسات آموزشی برایشان ترتیب داده شود. همچنین می بایست به منظور بهبود سیستم در سیستم مدیریتی بازنگری شود و اقدامات مناسب انجام شود. تمامی استانداردهای صادر شده توسط سازمان استاندارد ایران مدت سه سال اعتبار دارند و دو طول این دو سال برگزاری یک یا دو جلسه در سال برای انجام ممیزی های مراقبتی الزامی می باشد. جهت اخذ ایزو ابتدا باید اخذ استاندارد داخلی از سازمان ملی استاندارد انجام شود و سپس برای اخذ ایزو که استاندارد بین المللی است اقدام کرد .

چرا باید ایزو (ISO) دریافت کنیم؟

  • شرکتها و موسساتی که اقدام به اخذ ایزو می‌کنند خود را به جامعه و مشتریان متعهد می‌دانند و در تلاش هستند که محصولاتی با کیفیت بالا تولید کنند که مورد رضایت مصرف کننده و سازمان بین المللی استانداردسازی باشند. این شرکتها تعهد می‌دهند که موارد زیر را ارائه دهند:

    ۱- بررسی کردن محصولات و تولیدات به صورت کلی بر اساس اهداف مشخص و از پیش تعیین شده
    ۲- شفاف سازی در تولیدات و خدمات شرکت
    ۳- تعهد در کاهش هزینه‌های تولید
    ۴- اعتماد و اطمینان داخلی سیستم و شرح وظایف و مسئولیت‌های داخلی مشخص
    ۵- تعهد به مدیران شرکت ها و مشتریان خارجی
    ۶- تعهد به مصرف کننده و تامین خواسته‌هایشان با اندازه‌گیری رضایت مشتریان بصورت مرتب و برنامه‌ریزی شده
    ۷- ایجاد توان رقابتی بالا با سایر رقبا و توسعه تولیدات و خدمات ملی

مهمترین استانداردهای ایزو

OHSAS 18001

استاندارد ایمنی و بهداشت شغلی می‌باشد. این استاندارد به سازمان‌ها کمک می‌کند تا بتوانند سیستم مدیریت خود را در زمینه‌های بهداشتی و ایمنی ارزیابی کنند.

ISO ۱۴۰۰۱

یزو ۱۴۰۰۱ استاندارد بین المللی در رابطه با محیط زیست می‌باشد. به طور کلی این استاندارد به پاکیزه نمودن محیط زیست کمک میکند.

ISO 9001

ایزو ۹۰۰۱ به منظور حفظ سطح کیفیت در سازمان پیاده سازی می ‌گردد و در واقع به یک محصول خاص تعلق نمیگیرد بلکه فرآیند تولید و یا خدمات یک سازمان را مورد بررسی قرار میدهد.

ثبت درخواست مشاوره

جهت مشاوره سریع‌تر می‌توانید با شماره ۸۸۸۱۱۰۲۳ تماس حاصل فرمایید و یا فرم زیر را تکمیل کنید.

[wpforms id=”4971″]