خدمات گواهی ارزش افزوده

طبق ماده ۳ قانون مالیات بر ارزش افزوده، تفاوت بین ارزش کالا و خدمات عرضه شده و ارزش کالا و خدمات خریداری شده در یک دوره معین ارزش افزوده نام دارد که نوعی مالیات بر مصرف است که هم اکنون در بیش از ۱۴۰ کشور جهان انجام می شود.
مالیاتی است که غیر از تولید کننده اصلی؛ هر واسطه ای موظف است یک بار آن را پرداخت و در مرحله بعد آن را از مشتری اش دریافت و به حساب دولت واریز نماید. در واقع مالیاتی است که خریدار ( مصرف کننده) در زمان استفاده از خدمات یا همراه با خرید کالا؛ در طول فرآیند تولید و خدمات می پردازد و دریافت کننده مبلغ؛ بایستی مالیات دریافتی را به دولت پرداخت نماید. این مالیات برای تمامی کالاها و خدماتی که در برابر پول انجام میشود؛ تعلق می گیرد.
کلیه مشمولین مالیات بر ارزش افزوده؛ موظف هستند در پایان هر فصل (هر سه ماه یکبار) ” با فرجه ۱۵ روزه” اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده خود را ارایه داده و پرداخت نمایند؛ در غیر اینصورت با آنها برخورد قانونی خواهد شد.
گردشگران که در کشوری در سفر هستند و اقامت دایم ندارند؛ میتوانند «برگه تفکیک بهای خرید و مالیات بر ارزش افزوده» (Export document) را در حین خرید از فروشنده دریافت نمایند؛ این برگه ها بایستی توسط اداره گمرک مرکزی بررسی شده و تایید شود. این برگه ها بایستی حداکثر تا سه ماه پس از خرید به اداره گمرک مرکزی؛ تحویل داده شود. مسافر می تواند طی سفر بعدی از همان فروشنده یا شرکت‌های ویژه مستقر در بخش ترانزیت فرودگاه یا در کشور مقصد، مالیات پرداختی را دریافت نماید. افراد ساکن در کشورهای اتحادیه اروپا، در این اتحادیه؛ امکان دریافت مبلغ را ندارند.
فروشگاه های مستقر در سفارت خانه ها؛ یونسکو؛ فایو ؛ سالن ترانزیت فرودگاه ها و سایر مکان های مشابه به این مکان ها که خرید به صورت ویژه ای انجام میشود و” Duty-free shop خرید بدون مالیات” می باشد که مالیات بر ارزش افزوده را از خریدار دریافت نمی کنند.
کالاهای وارداتی پس از کسر مبلغی به عنوان مالیات بر ارزش افزوده؛ به کشور وارد می شوند و کالاهای صادراتی از این مالیات معاف هستند.

ارزش افزوده بر روی تمامی کالاهای گوناگون اعمال شده و در نهایت با عنوان مالیت بر ارزش افزوده به حساب دولت واریز می شود. اما نقش گواهی مالیات بر ارزش افزوده هم دقیق در همین میان مشخص می شود. این گواهی مدرکی است که به برخی اشخاص حقیقی و حقوقی این اجازه را می دهد که بر روی کالاهای مختلف ارزش افزوده اضافه کنند. در واقع هر فرد و یا شرکت خاص تنها زمانی مجاز به اضافه کردن ارزش افزوده بر روی کالایی می باشند که نسبت به دریافت گواهی مالیات بر ارزش افزوده اقدام کرده باشند. این گواهی در برخی موارد گواهینامه ارزش افزوده هم نامیده می شود که هر دو یکسان بوده و یک منظور را می رسانند.
کته مهم که در این مورد وجود دارد، نحوه دریافت گواهی ارزش افزوده است. چرا که هر فرد حقیقی و حقوقی که قصد اضافه کردن ارزش افزوده بر کالای خاصی را داشته باشد باید این گواهی را هم دریافت کند. برای این کار لازم است نسبت به ثبت نام و تکمیل پرونده مالیاتی اقدام شود. جهت ثبت نام برای دریافت گواهی ارزش افزوده هم باید مراحل خاصی طی شده و به سایت مخصوص به آن مراجعه نمایید. با توجه به این که گواهی ارزش افزوده از اهمیت بسیار بالایی برای قشر زیادی از کشور برخوردار است. پس اگر شما هم در دسته افرادی قرار می گیرید که برای کار خود نیاز به گواهی مالیات بر ارزش افزوده دارید، در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه ثبت نام آن را برای شما بیان کنیم.

گواهی-ارزش-افزوده

فرایند دریافت گواهی ارزش افزوده

صدور کارت

تایید مدارک و اطلاعات و دریافت گواهی

#
ورود اطلاعات در سامانه

تکمیل مدارک و ورود اطلاعات در سایت

#
ثبت نام

پیش ثبت نام در سامانه گواهی ارزش افزوده

فرایند دریافت گواهی ارزش افزوده

ثبت نام

پیش ثبت نام الکترونیکی

"
ورود اطلاعات در سامانه

تکمیل مدارک و ورود اطلاعات در سایت

"
صدور کارت

تایید مدارک و اطلاعات و دریافت گواهی

  • کد اقتصادی
  • کپی مدارک اعضای شرکت (کپی شناسنامه و کپی کارت ملی)
  • آگهی تاسیس شرکت
  • وکالت نامه
  • آدرس کامل سکونت پیمان کار
  • آخرین تغییرات شرکت
  • تلفن ثابت و همراه پیمان کار و مدیرعامل
  • کدپستی پیمانکاری- کدپستی دفتر و در صورت نبود، کد پستی محل فعالیت یا منزل
  • گواهی صلاحیت یا نام شرکت در سایت
  • نام بانک، نام شعبه و شماره حساب شرکت
  • تلفن رئیس هیئت مدیره
  • آخرین تغییرات
  • مدارک آخرین اعضا

مدارک لازم برای ثبت نام گواهی ارزش افزوده

مدارک لازم برای ثبت نام گواهی ارزش افزوده

  • کد اقتصادی
  • کپی مدارک اعضای شرکت (کپی شناسنامه و کپی کارت ملی)
  • آگهی تاسیس شرکت
  • وکالت نامه
  • آدرس کامل سکونت پیمان کار
  • آخرین تغییرات شرکت
  • تلفن ثابت و همراه پیمان کار و مدیرعامل
  • کدپستی پیمانکاری- کدپستی دفتر و در صورت نبود، کد پستی محل فعالیت یا منزل
  • گواهی صلاحیت یا نام شرکت در سایت
  • نام بانک، نام شعبه و شماره حساب شرکت
  • تلفن رئیس هیئت مدیره
  • آخرین تغییرات
  • مدارک آخرین اعضا

ثبت درخواست مشاوره

جهت مشاوره سریع‌تر می‌توانید با شماره ۸۸۸۱۱۰۲۳ تماس حاصل فرمایید و یا فرم زیر را تکمیل کنید.

[wpforms id=”4971″]